Так чи законно розраховано тарифи на водопостачання в Чопі ?
Проблема водопостачання в Чопі є дуже давньою. Перед кожними виборами ми чуємо про швидкі зміни в системі забезпечення містян якісною питною водою.
Уже протягом двох каденцій у місті одноосібно працює міська влада, якій навіть не вдалось зберегти ті напрацювання попередників, що худо-бідно, але забезпечували певну кількість городян питною водою.
За час діяльності міської влади, водозабір в міському парку став дорожчим майже на 900 тис.грн, за рахунок будівництва нових свердловин та будівель, але воду для городян давати перестав. З нашого крану після дощу тече не вода технічного призначення, а просто рідке болото.
У редакцію інтернет-видання «Мій Чоп» надійшов лист від нової Чопської громадської організації «Сила народного контролю» з майже трьомастами підписами городян щодо детального розгляду міською владою питання водопостачання та висловлені зауваження про формування нових тарифів на питне водопостачання.
У цей же час, як ми неодноразово інформували, міська влада здійснила імітацію громадського обговорення цього питання за рахунок міських чиновників.
Редакція друкує даний лист мовою оригіналу:
« Чопському міському голові Цар Г.В.
Депутатам Чопської міської ради
Члени ГО «Сила Народного Контролю»
та мешканці міста Чоп
Чопський міськвиконком має намір найближчим часом переглянути тарифи на водопостачання для населення у місті Чоп. Оприлюднення відповідного проекту рішення відбулось на офіційному сайті міськради 19.06.2014 року невідомо чому у розділі «Проекти рішень сесій» за посиланням http://сhор.огg.uа/file/1кр.гаг, а не у розділі «Проекти рішень виконкому». Стверджуємо, що директор МКП «Тиса», отримав висновки Державної інспекції з контролю за цінами 11.06.2014 року безпідставно, тому що надав у Інспекцію недостовірні дані, за що законом передбачено адміністративну відповідальність .
Протягом 2007-2013 років у місті Чоп діяли тарифи, в які було включено заробітню плату 5-ти неіснуючих працівників-операторів НФС, суму відрахування на їх неіснуючу зарплату, комунальний податок, витрати на аварійно-відновлювані роботи насосно-фільтровальної станції, якої не має і ніколи не було у комунальної власності міста, а також витрати на утримання неіснуючої служби збуту.
Крім того, тарифи на водовідведення та вивіз сміття у 2013 році було також встановлено з порушення законодавства, про що Вам було внесено подання прокурора про усунення порушень законодавства у встановленні тарифів від 10.12.2013 р.
Крім того, Вам було внесено протест прокурора на встановлення тарифів на обслуговування будинків від 20.03.2007р.
Крім того, Вам було внесено подання прокурора на встановлення тарифів на водопостачання від 14.04.2014р.
Всі наведені факти підтверджують системні необгрунтовані намагання директора КП «Тиса» та деяких чиновників міськради будь-якою ціною безпідставно отримувати як найбільше коштів від споживачів.
Тому, просимо ретельно перевірити на відповідність законодавству нові розрахунки витрат КП «Тиса» на відповідність законодавству та обґрунтованість витрат підприємства на дану послугу та
ВИМАГАЄМО НЕ ЗАТВЕРДЖУВАТИ НОВІ ТАРИФИ НА ВОДОПОСТАЧАННЯ,
у зв'язку з системними порушеннями під час розрахунків.
Просимо звернути особливу увагу на схильність директора підприємства, начальника управління комунального майна та економіста міської ради до введення в оману населення з метою безпідставно отримати додаткові кошти, врахувати при перевірці правильності розрахунку витрат факти та особливості надання послуги водопостачання у місті Чоп.
МКП ЖКГ « Тиса» не є виробником послуги з водопостачання. Воно закуповує воду у виробника питної води та власника всіх водопостачальних мереж міста, підприємства ВОДЧ-5 за ціною 1.07 грН. та перепродає її мешканцям багатоквартирних будинків з безпідставною накруткою. Запропонована у нових розрахунках ціна 2.31 грн. є економічно не обґрунтованою з наступних причин:
1. Згідно ЗУ «Про питну воду та питне водопостачання» централізоване питне водопостачання - це господарська діяльність із забезпечення споживачів питною водою за допомогою комплексу об'єктів, споруд, розподільних водопровідних мереж, пов'язаних єдиним технологічним процесом виробництва та транспортування питної води.
На балансі підприємства «Тиса» нема жодних комплексів, жодних споруд, жодних розподільних водопровідних мереж, жодного працівника, який виконує обов'язки саме з послуги водопостачання, а відтак воно не спроможне надавати послугу з водопостачання.
Діяльність «Тиси» по підкачуванню води в будинках не відповідає визначенню терміну «централізоване водопостачання» в ЗУ «Про питне водопостачання» з-за відсутності у комунальній власності будь-яких із визначених законом об'єктів та споруд. Питну воду до помешкань наших осель подає підприємство ВОДЧ-5, яке є її виробляє. Яку функцію, крім перепродажу, у водопостачанні виконує КП «Тиса» споживачам не відомо.
2. Основою розрахунків для встановлення тарифів на будь-яку послугу є обчислення об’єму такої послуги. Яким чином обчислюється об'єм послуги з водопостачання для комунальних будинків нікому на даний час невідомо. Зі слів начальника комунального управління Кас'яна В.І. підприємство «Тиса» чомусь закуповує воду у ВОДЧ-5 згідно норм споживання на одну людину, встановлену у м.Чоп з порушенням законодавства, у розмірі 6,75 м.куб. за один місяць на одну людину. Але всім відомо, що об'єм води має вимірюватись лічильниками на воду, яких ні у ВОДЧ-5 ні у МКП «Тиса» не має в наявності. Жодного приладу обліку води, яку подає на місто ВОДЧ-5 не встановлено. Таким чином обчислення об'єму наданої за рік послуги встановити неможливо. Чому підприємство закупило у 2013 році саме такий об'єм води не відомо. Але загальновідомо, що він суттєво перевищує об’єми реального споживання. Таким чином, потребу мешканців комунальних будинків у об'ємі води саме 254,2 тис.куб.м. у рік не обгрунтовано жодним документом.
3. Вказана у розрахунку собівартості послуги у розділі прямих витрат кількість електроенергії 47 136 Квт та заплановані на її використання кошти у сумі 20 000,17 грн. не можуть входити у розрахунок витрат на послугу з водопостачання, у зв'язку з тим, що окремих засобів обліку електроенергії на підкачуючі внутрішньо-будинкові станції не встановлено. Крім того, згідно Постанови КМУ №869 електроенергія на підкачування води у будинках розраховується згідно наведених формул у розділі «ПОРЯДОК формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» а саме п. 22. Переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» (Додаток до Порядку) витрати на електроенергію для підкачки води ( складовою частиною загальних витрат на електроенергію тарифу з утриманню будинків. Згідно п.13, абз.6 того ж «ПОРЯДКУ формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»» «... вартість обслуговування обладнання для підкачування води відшкодовує суб'єкт господарювання, у власності або на балансі чи в користуванні якого перебуває таке обладнання». Відтак витрати на електроенергію пов'язані з підкачуванням води не можуть включатися до тарифу на централізоване водопостачання.
4. Витрати на оплату праці у розмірі 25% слюсарів - сантехніків включено у розрахунки безпідставно, тому що оплата праці всіх 4-ох одиниць слюсарів-сантехніків на підприємстві «Тиса» включено у розрахунок витрат на послугу з обслуговування будинків. Крім того, заробітна плата у розмірі 15% цих самих 4-ох слюсарів включена у загальновиробничі витрати в тарифах на водовідведення та вивезення побутових відходів. Таким чином витрати, заплановані на заробітню платню 2 слюсарів вже покриті (декілька разів) в інших розрахунках витрат на інші послуги.
5. До загальновиробничих витрат безпідставно включено повну оплату праці майстра житлового фонду та обов'язкові внески, не враховуючи, що 15% цієї суми вже було враховано у тарифі на вивезення твердих побутових відходів та 15% у тарифі на водовідведення.
6. До загальновиробничих витрат безпідставно включено повну оплату праці обліковця та обов'язкові внески, не враховуючи, що 30,04 % якої вже було враховано у тарифі на вивезення твердих побутових відходів та 66,7% у тарифі на водовідведення.
7. До адміністративних витрат безпідставно віднесено оплату праці директора, головного бухгалтера, інженера з охорони праці, не враховуючи, що 30,04 % оплати праці вказаних працівників вже було враховано у тарифі на вивезення твердих побутових відходів та 66,7% у тарифі на водовідведення.
8. Послуги банку у розмірі 7200 гр включено в розрахунки безпідставно, тому що 30,04 % від суми обслуговування банку 31987,96 гр. вже було враховано у тарифі на вивезення твердих побутових відходів та 66,7% у тарифі на водовідведення.
9. Тариф на водопостачання, який побудовано лише на підкачуванні води на верхні поверхи, не може бути застосовано для будинків житлового фонду у яких підкачуючи станції відсутні. Для таких будинків, де відсутні підкачувальні станції має бути встановлена інша ціна на водопостачання.
10. Підкачувальні станції та їх обслуговування взагалі не можуть бути включені до розрахунку тарифів на водопостачання, у зв'язку з тим, що згідно умов договору між ВОДЧ- 5 та МКП ЖКГ «Тиса» від 01.01.2007р №255 у «Інші умови договору» п.п.10.2 обумовлено, що:
Постачальник ( ВОДЧ-5) має забезпечити рівень тиску води, який забезпечує роботу побутових приладів для підігріву води, на всіх поверхах багатоповерхових будинків ( 1,6 атмосфери на вході у будинок в часи масового розбору води).
Таким чином ВОДЧ-5, згідно умов договору з МКП «Тиса», зобов’язується забезпечити належний тиск води на верхні поверхи будинків. А відтак, встановлювати підкачувальні станції за рахунок бюджету, та обслуговувати їх за рахунок споживачів не було жодної погреби. Споживачі не мають сплачувати за тиск води двічі.
Додатково повідомляємо, що встановлені в деяких п'ятиповерхових будинках насоси закуплені за бюджетні кошти міста, а відтак не можуть бути включені до складової тарифу. Деякі насоси в багатоповерхівках вже вийшли зі строю, в зв'язку з відсутністю будь якого контролю за їх роботою натомість мешканці будинків купили за свій рахунок та встановили інші підкачуючі прилади, які не знаходяться на балансі у підприємства «Тиса».
Працівники комунального підприємства:
- не очищують воду, та несуть додаткових витрат на її постачання до наших квартир
- не знімають показники лічильників води
- не розносять квитанцій
- не мають в штатному розкладі, затвердженого сесією міськради відділу збуту, відділу водопостачання, жодного іншого відділу, працівники якого були б зайняти наданням послуги саме водопостачання, а не будь-якої іншої
- не використовують електроенергію в 1-2-3-поверхових будинках для підкачування води
- договори на надання послуги водопостачання з більшістю споживачів не заключають. З таких підстав правильність розрахунків річного плану надання послуги є під великим сумнівом та не підтверджена жодним документом.
Таким чином, комунальне підприємство «Тиса», яке є лише посередником в наданні послуги водопостачання у місті Чоп, фактично не несе жодних витрат на виробництво та постачання послуги водопостачання з вищенаведених причин
ПРОСИМО:
Ретельно перевірити надані МКП ЖКГ «Тиса» розрахунки та дослідити наступне:
1. провести аналіз та перевірку всіх розрахунків витрат, що включаються до тарифу на водопостачання комунальним підприємством «Тиса»
2. перевірити правильність розрахунку річного плану надання послуг, складений на підставі фактичних та прогнозованих обсягів послуг з урахуванням укладених договорів та інших техніко-економічних факторів
3. перевірити відповідність працівників, заробітна плата яких включена у тариф з водопостачання, до штатного розкладу, затвердженого рішенням сесії міськради, як того вимагає статут цього підприємства, а також включення у розрахунки сум на оплату праці деяких працівників понад 100% ( слюсарі, майстер, директор, обліковець та ін..)
4. перевірити фактичне виконання будь-яких додаткових робіт з надання послуги водопостачання, крім тої, що надає підприємство ВОДЧ-5, виробивши та надавши воду до входу у багатоквартирні будинки.
5. перевірити наявність затвердженої схеми розподілу мереж водопостачання між виробником послуги ВОДЧ-5 та посередником в її продажу МКП ЖКГ «Тиса»
6. перевірити фактичну кількість будинків, де встановлено підкачуючі насоси чи станції та встановити кількість будинків, де встановлювати насоси не має потреби
7. перевірити наявність засобів обліку води, згідно з якими обчислено загальний об’єм наданої послуги за рік.
8. роз'яснити населенню письмово та опублікувати на офіційному сайті міської ради, чому п.п.10.2 договору від 01.01.2007р №255, який не виконується, натомість директор МКП «Тиса» замість наполягань виконувати умови договору ВОДЧ-5, включив обслуговування підкачувальних станцій у розрахунок тарифів. Таким чином споживачі сплачують за забезпечення тиску води на верхні поверхи двічі
9. роз'яснити населенню письмово як і ким визначено, встановлено та перевірено об'єми послуг водовідведення та вивозу сміття, якими документами визначені площі прибудинкових територій, та опублікувати на офіційному сайті міської ради всі розрахунки тарифів на інші комунальні послуги, ( вивезення сміття, обслуговування будинків та прибудинкових територій, водовідведення), що встановлені на даний час для всіх споживачів у м. Чоп
10. негайно винести дані зауваження до розрахунків на водопостачання на розгляд всіх постійний депутатських комісій міської ради, на розгляд виконкому та надіслати нам копії проколів та прийнятих рішень на таких засіданнях та оприлюднити їх на офіційному сайті міської ради
11. провести у вересні 2014 року громадські слухання з питань водопостачання та вкрай низької якості питної води у нашому місті
ВИМАГАЄМО НЕ ЗАТВЕРДЖУВАТИ НОВІ ТАРИФИ НА ВОДОПОСТАЧАННЯ, ДО ЗАКІНЧЕННЯ ПЕРЕВІРКИ ПО ДАНИХ ЗАУВАЖЕННЯХ ТА РОЗГЛЯДУ ЇХ НА ВСІХ ДЕПУТАТСЬКИХ КОМІСІЯХ.
Окремо, згідно ЗУ «Про звернення громадян», ЗУ «Про місцеве самоврядування» , ЗУ « Про статус депутатів місцевих рад» просимо залучити під час перевірки по даному зверненню наступних представників: Наталевич В.В. та Самардак В.В.
07 ЛИПНЯ 2014 РОКУ »
Підписи близько 300 мешканців міста
Мій Чоп