Іван Левкулич: Конфлікт навколо Вузлової лікарні на станції Чоп можна було уникнути
Не погано, що теперішня Чопська міська рада намагається працювати відкрито, не боячись критики громадськості, навіть у не вигідній для неї ситуації. Подивився у мережі Інтернет відеозапис сесії Чопської міської ради скликаної з приводу трудового конфлікту у Вузловій лікарні на станції Чоп і вирішив висловити свій погляд на цю ситуацію.
Можливо це буде корисно для справи.
1.Функціонування юридичної особи (або її відокремленого підрозділу) на орендованому майні - це також варіант. Втім, потрібно наполегливо вимагати передачу усіх матеріальних активів Вузлової лікарні на станції Чоп у комунальну власність або оренди на тривалий термін.
2. Про виплату зарплати. Відповідальним за невиплату заробітної плати працівникам Вузлової лікарні на станції Чоп є власник (засновник) – ПАТ «Українські залізниці» або Львівська залізниця (потрібно читати їх статути), які до цього часу не вирішили питання, а фактично і не розпочинали процедуру реорганізації або ліквідації цього відокремленого підрозділу у спосіб, визначений законодавством. Тому обов’язок виплачувати заробітну плату працівникам Вузлової лікарні на станції Чоп у цивільно-правовій площині лежить на ПАТ «Українські залізниці» (лікарні в т.ч.) доти, доки до трудових книжок працівників лікарні не буде внесено записи про їх переведення/звільнення в результаті реорганізації (зміни власника) або ліквідації лікарні, відповідно. Відсутність фінансування, в т.ч. бюджетного-це проблема роботодавця (власника, засновника підприємства), який повинен утримувати ту кількість працівників, яким він спроможній виплачувати заробітну в передбачених законом розмірах.
3. Про бюджетне фінансування. Вузлова лікарня на станції Чоп у теперішньому юридичному статусі як відокремлений підрозділ ПАТ «Українські залізниці» не може бути включена в мережу бюджетного фінансування Чопської міської ради, оскільки це – ще не комунальна власність, а відтак Чопська міськрада не може бути щодо неї головним розпорядником бюджетних коштів. Тому рішення міської ради «про включення лікарні у мережу бюджетного фінансування» в будь-якому разі повинно бути скасовано, позаяк не можна фінансувати підприємство, яке ще не утворено. Підстави для скасування цього рішення - його не законність (передчасність ) ухвалення.
Тільки після РЕЄСТРАЦІЇ Чопської міської КОМУНАЛЬНОЇ лікарні як юридичної особи її можна включати у так звану мережу бюджетного фінансування, затверджувати кошторис, тощо …... У разі, якщо після утворення міської комунальної лікарні буде застосовуватись спірне рішення міськради - це буде не законно.
4. Пропозиції окремих прибулих «фахівців», які прозвучали на сесії, що міська рада, (опираючись на передовий досвід окремих регіонів), може прийняти лікарню за актом передачі, а потім розпочати процедуру реорганізації чи ліквідації – юридична нісенітниця. Працівників за актом не передають. Тому тільки реорганізація (зміна власника) або ліквідація за правилами встановленими Кодексом законів про працю.
5.І наостанок. Переконаний, що вказаний конфлікт вдалось би уникнути, якби відповідні посадові особи Чопської міської ради зайнялись цією проблемою відразу після прийняття Кабміном рішення про передачу «залізничних» закладів охорони здоров’я органам місцевого самоврядування. Тобто зміна організаційно-правового статусу лікарні повинна була відбутись або принаймні розпочатись до прийняття Державного бюджету України на 2016 рік.
Втім напередодні місцевих виборів вказана інформація була невигідною для розповсюдження, а тому процедуру зміни організаційно-правового статусу лікарні розтягнули в часі до непристойності …..
Бажаю успіху зацікавленим посадовим особам )))):
Матеріал взято за наступним посиланням