ЧОПСЬКА МИТНИЦЯ ДАЄ ДОБРО...
ОПГ «Умки» и другие руководители СБУ
Працівник Чопської митниці Йосип Кречко, який завдяки контрабанді, автомобільному і ресторанному бізнесу має прибутки, достатні для того, щоб його діяльність «не змогли» присікти правоохоронні органи. Масштаби контрабандної діяльності Й.Кречка такі, що іноді його опікуни з Києва не встигають впливати на ситуації, які виникають у зв' язку з виявленням правоохоронцями або працівниками правоохоронних підрозділів самої митниці фактів пропуску через митний кордон України...
Читая оглашенный сегодня в Верховной Раде запрос народных депутатов к Президенту Ющенко и Генеральному прокурору Украины волосы встают дыбом даже у лысых. О том, что под чутким руководством Секретариата Президента СБУ занимается незаконным политическим сыском, давлением на оппозицию, крышеванием контрабанды и прочими уголовно-наказуемыми деяниями – мы писали неоднократно. Но, прочитав этот депутатский запрос – понимаешь масштабы деградации спецслужбы. Приходит понимание и того, что мы совершенно беззащитны перед внешними и внутренними угрозами. Руководство СБУ не то что может кого-то защитить, от него самого нужно защищать добропорядочных граждан. Впрочем, лучше прочитать сам текст депутатского запроса. Это действительно страшно.
НАРОДНИЙ ДЕПУТАТ УКРАЇНИ
429-VI/721 09.12. 2008 р.
Президенту України Ющенку В.А.
Та
429-VI/722 09.12. 2008 р.
Генеральному прокурору Медведько О.І.
ДЕПУТАТСЬКИЙ ЗАПИТ
"Про звільнення І.Дурдинця з органів СБУ за зловживання службовим становищем, контрабандну і корупційну діяльність"
Шановний Вікторе Андрійовичу!
Керуючись положеннями ст. 15 Закону України «Про статус народного депутата України» направляємо даний запит з метою забезпечення невідкладного реагування і контролю за вжиттям заходів у зв' язку з фактами зловживання службовим становищем, контрабандної і корупційної діяльності заступника Голови Служби безпеки України колишнього начальника Головного управління «К» Тиберія Дурдинця.
Боротьба із зловживаннями корумпованих посадовців, контрабандними схемами, що знесилюють економіку держави, залишаться лише передвиборчими гаслами, якщо в відомстві, покликаному забезпечувати цю боротьбу, працює фактично організатор злочинної діяльності - Тиберій Дурдинець.
04.11.08 Окружний адміністративний суд міста Києва, розглянувши позов Комітету Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією виніс постанову про визнання незаконним Указу Президента України від 19.10.07 985/2007 призначення т.Дурдинця на посаду заступника голови Служби безпеки України - начальника Головного управління «К» (додаток 1).
Незважаючи на передбачену ст. 124 Конституції України норму про обов'язковість до виконання рішень судів, а також на однозначний висновок, зроблений судом, стосовно незаконності призначення Тиберія Дурдинця, ця особа продовжує працювати на посаДІ, що само по собі є злочином проти правосуддя.
Масштабна корупційна контрабандна діяльність Т. Дурдинця розпочалася одночасно з поспішним поза встановленою процедурою призначенням його на одну з ключових посад в Службі безпеки України.
З метою відведення від Служби безпеки У країни обrpунтованих претензій щодо провального стану боротьби з контрабандою за ініціативи т.Дурдинця в листопаді 2007 року на проведеній Президентом України нараді була презентована так звана операція «Цунамі».
Незважаючи на те, що про вказану операцію в системі органів СБУ знали лише одиниці, на нараді, а потім в засобах масової інформації були оголошені результати її першого етапу: збільшення митної вартості товарів на 2,5 млн. грн., 17 кримінальних справ про контрабанду на суму 6 млн. грн., протоколи про корупцію.
Довідково: корегування митноі вартості - виключна компетенція митних органів. У середньому на місяць у 2007 році митними органами митна вартість імпортних товарів збільшувалась на 372,7 млн. ГРН., завдяки чому до держбюджету додатково перераховувалось приблизно 109,1 млн. грн. У період проведення операції «Цунамі» лише три з найбільших митниць додатково перерахували до держбюджету 56 млн. грн. Щодо боротьби з контрабандою, то органи СБУ, здійснюючи цю діяльнічть, мають право проводити оперативно-розшукові заходи, є органами дізнання а також досудового слідства. У той :же час митні органи є лише органами дізнання. За період проведення операції «Цунамі» митними органами порушено 25 кримінальних справ про контрабанду на суму 25,7 млн. грн. У середньому на місяць у 2007 році митними органами порушувалось кримінальних справ про контрабанду на суму 37,5 млн. грн. Наведена довідкова інформація щодо коригування митної вартості і боротьби з контрабандою незаперечно свідчить - операція «Цунамі» з ії першими результатами є широкомасштабним обманом і може розцінюватись як службовий підлог.
Однак проста вигадка з гучною назвою сподобалась і Т.Дурдинець, отримавши довіру керівництва, почав реалізацію власних протиправних намірів.
З цього моменту особовий склад підрозділів СБУ, на які покладено боротьбу з контрабандою та корупцією, кардинально оновився шляхом звільнення фахівців і призначення осіб за принципом земляцтва, наявності перевірених часом спільних корисливих зв' язків.
Довідково: з призначенням т.Дурдинця на 100% оновлено керівний склад Головного управління «К». При цьому практично всі новоприйняті або працювали в Закарпатті, або були підлеглими осіб з цього регіону.
Особовий склад Головного управління «К», що не відповідає зазначеним критеріям, звільняється. Внаслідок такої кадрової політики в Головному управління «К» із 380 посад оперативних співробітників - 1 ОО вакантні.
Запроваджена т.Дурдинцем кадрова реформація фактично поставила систему підрозділів «К» під загрозу знищення і за методами й наслідками є одним з епізодів зловживання службовим становищем.
З метою створення сприятливих умов для налагодження корупційних і контрабандних схем Т.Дурдинцем був зроблений наступний крок ¬структурні зміни підрозділів «К». Під гаслом боротьби з контрабандою, а насправді з метою забезпечення контролю злочинної діяльності в південному і західному регіонах в Одеському і Львівському Управліннях СБУ ліквідовано відділи по боротьбі з контрабандою і корупцією в митних органах, створено аналогічні нові підрозділи, які підпорядковано Головному управлінню «К» СБУ.
Створення нових підроздІЛІВ не в Тернопільському, Івано¬Франківському, Дніпропетровському чи будь-якому іншому підрозділі СБУ, а саме в Управліннях, до зони діяльності яких входять області України, найзручніші для контрабандної діяльності, говорить про непереборне бажання керувати злочинними процесами.
Довідково: відповідно до ст. 2 Закону України «Про Службу безпеки України» одним із завдань СБУ є попередження, виявлення, припинення та розкриття корупції та організованої злочинної діяльності у сфері управління і економіки. Виконання цього завдання в СБУ забезпечується спеціальними підрозділами по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю.
Законом України «Про боротьбу з корупцією» встановлено, що корупцією є діяльність осіб, уповноважених на виконання функцій держави, спрямована на протиправне використання наданих Їм повноважень для одержання матеріальних благ, послуг, пільг або інших переваг.
Згідно із ст. 1 Закону України «Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю» під організованою злочинністю розуміється сукупність злочинів, що вчиняються у зв' язку із створенням та діяльністю організованих злочинних угруповань.
Виходячи із ст. 201 Кримінального кодексу України, контрабандою товарів є їх переміщення через митний кордон у країни поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю, вчинене у великих розмірах.
Оскільки вчинення контрабанди на сьогодні не можливо без залучення до злочинної схеми багатьох фігурантів, сприяння або прямої участі митних і правоохоронних органів, з урахуванням визначень корупції і організованої злочинності, боротьба з контрабандою забезпечується в СБУ саме спеціальними підрозділами по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю. Не може оцінюватись інакше, ніж намагання зробити власну протиправну діяльність безконтрольною, спроба створення замість підрозділів, що існують, нового контррозвідувального підрозділу, завданням якого мала б стати боротьба з корупцією в правоохоронних органах. За задумом авторів ідеї, застосування терміну «контррозвідувальний» забезпечуватиме вседозволеність і унеможливлюватиме контроль з боку органів прокуратури.
Підстави уникати в будь-який спосіб такого контролю очевидні.
Корупційні зв' язки т.Дурдинця з одіозними фігурами організаторами і учасниками контрабандних схем та іншого злочинного бізнесу широко відомі.
Серед осіб, ефективність і безпечність протиправної діяльності яких за щедру винагороду забезпечується Т.Дурдинцем, його соратник по Мукачівському УБОЗу, а нині депутат Закарпатської обласної ради Зелінський А.Ф., прибутки якого забезпечує контрабанда сигарет і паливно¬мастильних матеріалів до Європи, нелегальна міграція, виробництво і реалізація фальсифікованих горілчаних виробів.
Таким же «партнером» Т.Дурдинця є скромний державний службовець, працівник Чопської митниці Йосип Кречко, який завдяки контрабанді, автомобільному і ресторанному бізнесу має прибутки, достатні для того, щоб його діяльність «не змогли» присікти правоохоронні органи.
Довідково: масштаби контрабандної діяльності Й.Кречка такі, що іноді його опікуни з Києва не встигають впливати на ситуації, які виникають у зв' язку з виявленням правоохоронцями або працівниками правоохоронних підрозділів самої митниці фактів пропуску через митний кордон України контрабандних товарів за вказівкою Й.Кречка. в лютому цього року працівниками відділу внутрішньої безпеки Чопської митниці і спецпідрозділу УСБУ в Закарпатській області спільно виявлено і припинено спробу контрабандного ввезення в У країну через митний пост «Тиса» високоліквідних електропобутових товарів.
В липні цього року на Чопській митниці було затримано одну з найбільших контрабандних партій сучасної техніки попередньою вартістю близько 8 млн. грн., яка прямувала у напрямку Одеси.
Незважаючи на те, що безперешкодне ввезення товару забезпечено не було, Й.Кречко і його київські товариши «вирішили» питання. В першому випадку порушника лише оштрафували, у другому - кримінальна справа про контрабанду митницею так і не порушувалась.
До корупційної схеми входять і безпосередні підлеглі т.Дурдинця, які діють в його та власних інтересах. Це особи керівного складу Головного управління «К» Кабаль В., Ременяк С., Феделеш М., начальник Виноградівського райвідділу УСБУ в Закарпатській області Попович В. та інші.
Сприяючи функціонуванню контрабандних каналів для переміщення через митні пости «Тиса» і «Ужгород» автомобільних шин на адресу пп «Минда» та престижних іномарок на адреси славнозвісних пп «Кавка» й пп Михайла Кунички, контролюючи прибутки від діяльності закарпатської філії ЗАТ «Енраю>, розлив і реалізацію в Закарпатті мінеральних вод, здійснюючи діяльність через ужгородські фірми «Титан», «Кроною>, «Остап», «Славутич», «Стинг», згадані вище посадові особи забезпечують своє фінансове благополуччя, одночасно дискредитуючи державну владу.
Довідково: адреса публікацій в Інтернеті http://ord-ua.com/categ_1/article 53126.html, http://ord-ua.com/categ_1/article 52535.html,
Сфера впливу Т.Дурдинця не обмежується закарпатським регіоном. Схеми контрабандного ввезення в Україну транспортних засобів також не обходяться без уваги зазначеного посадовця, яким забезпечується або покривання злочинної діяльності, або гальмування наявних кримінальних справ.
Головне управління «К» неодноразово інформувалося про одну з таких схем, унаслідок функціонування якої в Україну незаконно ввезено понад 4 тисячі транспортних засобів, нанесено збитків Державному бюджету України на суму більше 50 млн. грн. (додаток 2). Результатом стали формальні перевірки, жодної особи не притягнуто до відповідальності, розслідування кримінальних справ від 21.03.07 №07290123, від 03.04.07 № 07290136, від 29.03.07 № 07290133, від 12.04.07 № 07295047, від 03.10.07 N2 357, від 29.02.08 № 696, від 26.03.08 № 08290145, від 16.05.08 № 03112500108, від 23.07.08 № 08279011, що охоплюють лише одиничні епізоди, гальмується.
Функціонування ще одної схеми контрабандного ввезення в Україну транспортних засобів, застосованої в Закарпатській області, забезпечувалось за щільної опіки т.Дурдинця і його підручних. У цьому випадку наслідком махінацій із класифікацією транспортних засобів за позиціями Митного тарифу України, що мінімізують передбачені законом платежі, Держбюджету нанесено збитків на суму понад 9,4 млн. грн. Депутатські звернення з відповідною інформацією компетентними органами залишено без належного реагування (додаток 3).
Відсутність будь-якого реагування на інформацію про контрабандне ввезення на територію України транспортних засобів у розукомплектованому стані, наслідком чого стали понесені Держбюджетом збитки на суму понад 260 млн. грн. (додаток 4) також свідчить про зацікавленість Т.Дурдинця саме у такому результаті.
Зацікавленість у контролі над злочинною діяльністю в одеському регіоні почала реалізовуватись ще за часів роботи в м. Одесі С.Ременяка ¬нинішнього заступника Т.Дурдинця.
Такий контроль налагоджено і активно забезпечується, що підтверджується відвертим небажанням керівництва Головного управління «К» реагувати на факти контрабандної й іншої злочинної діяльності одеських підприємств ТОВ «СИЗОН», ТОВ «Брок-лай», ПП «Дункар», ПП «Морленд», ПП «Атум», ПП «ФОРТУНА- ТРЕЙД», ТОВ «Лювис», ТОВ «ЕМ ДЖИ ЕМ-СЕРВІС», ППКФ «Вега-Сервіс», «Касандра ЛТД», «Терра Гермес», «БС Каргошипинг», «Промтрейд Маркет», «Ексімресурс», «Берегтранссервіс», інформація про що направлялась народними депутатами України (додаток 5).
Створена Т.Дурдинцем розгалужена корупційна сітка, яка забезпечує існування простих, однак дуже ефективних контрабандних схем, охопила різні відомства та територію всієі держави.
Звільнений нині з системи митних органів однак незмінний елемент контрабандної схеми Полуситок В.М. забезпечує контрабанду товарів через західну ділянку державного кордону.
Довідково: незважаючи на звільнення з митних органів Полуситок В.М., як і раніше залишається успішним «куратором» контрабанди через митний пост «Рава-Руська».
Складності на етапі контрольованого Полуситком В.М. перетину товаром кордону можуть виникати тlльки в разі втручання в роботу митного поста інших правоохоронних органів. У вересні цього року прикордонниками у пункті пропуску «Рава-Руська» було затримано 8 мікроавтобусів із 22 тонами м'ясопродуктів вартістю близько 360 тис. грн.
У жовтні цього року співробітниками УСБУ у Львівській області затримано два вантажних авто, якими перевозились 35 тон контрабандної яловичої печінки вартістю понад 300 тис. грн.
Однак не тільки м'ясопродукти входять до кола інтересів Полуситка В.М. В лютому цього року контрабанда рідкокристалічних телевізорів загальною вартістю 800 тис. грн. через митний пост «Рава-Руська» стала підставою для порушення кримінальної справи.
Без сумніву, в указаних випадках Полуситком В.М. і його київськими партнерами буде або вже зроблено все, що б схеми залишились не розкритими, а справи закінчились або лежанням на полицях в сейфах або незначними штрафами.
Полуситком В.М. у повному обсязі контролюється переміщення товарів через митний пост «Рава-Руська» Львівської митниці. За його командою вирішуються усі питання, пов'язані з контрабандою через цей пункт пропуску. Реальний вплив Полуситка В.М. на ситуацію забезпечується завдяки його прямого зв'язку з Хатнюком П.М., колишнім працівником УБОЗу, а зараз начальником відділу власної безпеки Львівської митниці.
Нещодавно звільнений з посади після оголошених на засіданні колегії Держмитслужби звинувачень у хабарництві та порушення у зв'язку з цим кримінальної справи директор Департаменту власної безпеки цього відомства Бриль К.І., є куратором контрабанди товарів через морські порти та західний кордон України.
Довідково: до призначення на посаду директора Департаменту власної безпеки Держмитслужби Бриль К.І. керував Управлінням по боротьбі з корупцією в органах ДПС Державної податкової адміністрації України. Бриль К.І. став відомим, як особа, що вирішувала з правоохоронними органами питання функціонування серйозної злочинної схеми по відшкодуванню ПДВ.
Схема пов'язана з ізраїльським підприємцем одеського походження В.Альперіним - нині фігурантом справи щодо торгівлі зброєю і захоплення судна «Фаїна».
У вересні поточного року, перебуваючи на керівній посаді в Держмитслужбі, Бриль К.І. контролював безперешкодне ввезення в У країну контрабандного товару теплоходом «Раван». Завдяки проведеної співробітниками ГУБОЗ МВС України операції, незаконне ввезення товарів було припинено і встановлено, що для уникнення сплати передбачених законом митних платежів злочинна група, до складу якоl входили співробітники митниці, мала на меті оформлення товару на підставі документів, згідно з якими вага товару, ввезеного теплоходом «Раван», була нижчою за фактичну на 70%.
06.11.08 Головним слідчим управлінням МВС України за ознаками ч. 2 ст. 192 Кримінального кодексу України порушено кримінальну справу № 24-48 по факту заподіяння державному підприємству Іллічівський морський торговельний порт шляхом обману майнової шкоди у великому розмірі, а саме, на суму понад 1 млн. грн. Досі залишаючись не притягнутим до кримінальної відповідальності, використовуючи налагоджені корупційні схеми, Бриль К.І. і зараз продовжує здійснювати протиправну діяльність у тісній «співпраці» з керівництвом Головного управління «К».
Левова частина баришів з цієї діяльності збирається правою рукою Т.Дурдинця Валентином Кабалем, а концентрується вже в самого організатора злочинних схем. Незаконна діяльність згаданих осіб на сьогодні набула ознак організованoї злочинності.
Незрозуміло, чому керівництво держави не турбує те, що, хоча інформація про злочинні угруповання «Умка», «Дурко», «Горець», «Ремень», «Кобель», «Мудик», «Репейник» вже перестала бути відомою тільки іх членам і непокоїть громадськість, правоохоронними органами не вжито жодного заходу з метою іх викриття.
Причина одна - злочинна діяльність угруповань очолюється або курирується правоохоронцями, які зобов'язані вживати ці заходи.
Викладені вище та інші факти злочинної діяльності т.Дурдинця стали предметом обговорення на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією, що відбулося 04.11.08.
За результатами обговорення Комітетом прийнято рішення про направлення наявних матеріалів до Генеральної прокуратури України для проведення перевірки робочою групою у складі працівників центрального апарату із залученням народних депутатів України.
Одночасно з перевіркою фактів злочинної діяльності Т.Дурдинця, про які йшлося вище, перевірці, правовій оцінці і реагуванню підлягає неприйнятна для правової держави діяльність спецпідрозділів СБУ щодо проведення негласних заходів із застосуванням оперативно-технічних засобів у відношенні народних депутатів України Москаля г.г., Кармазина Ю.А., Калєтніка І.Г., Джиги М.В., Трегубова Ю.В.
Негласні заходи грубо і не професійно проводяться шляхом переслідування автомобілів, прослуховування телефонів народних депутатів України, їх помічників і членів їх сімей.
Оскільки зазначені заходи розпочалися після висловлення народними депутатами України принципової позиції щодо діяльності Т.Дурдинця і очолюваного ним підрозділу, зв'язок розгорнутої кампанії по переслідуванню із зазначеним злочинцем у погонах є очевидним.
Не бажаючи втрачати керівну посаду в СБУ, яка дозволяє т.Дурдинцю безкарно займатись злочинною діяльністю і отримувати надприбутки, він і його підручні зараз чинять шалений тиск на голову та суддів Київського апеляційного адміністративного суду, погрожуючи Їм та вимагаючи винести рішення про скасування законної постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.11.08.
З огляду на способи і методи, які використовують Т.Дурдинець і його команда для досягнення протиправних цілей, на сьогодні існує реальна загроза безпеці зазначених суддів і їх сімей.
З урахуванням викладеного разом з депутатським запитом направляємо копії наявних в Комітеті матеріалів і просимо:
З огляду на способи і методи, які використовують Т.Дурдинець і його команда для досягнення протиправних цілей, на сьогодні існує реальна загроза безпеці зазначених суддів і їх сімей.
З урахуванням викладеного разом з депутатським запитом направляємо копії наявних в Комітеті матеріалів і "росимо:
1. взяти на особливий контроль безумовне виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.11.08 про визнання незаконним і скасування Указу Президента України від 19.10.07 985/2007, яка набрала законної сили, шляхом термінового звільнення Т.Дурдинця із займаної посади;
2. провести перевірку наведених у даному запиті та доданих до нього матеріалах фактів, що стосуються зловживань службовим становищем, корупційної та контрабандної діяльності Тиберія Дурдинця, та прийняти по кожному з них рішення в порядку ст. 97 Кримінально¬процесуального кодексу України;
3. взяти на особливий контроль розслідування порушеної 06.11.08 Головним слідчим управлінням МВС України за ознаками ч. 2 ст. 192 Кримінального кодексу України кримінальної справи .№2 24-48 по факту заподіяння державному підприємству Іллічівський морський торговельний порт шляхом обману майнової шкоди у великому розмірі, а саме, на суму понад 1 млн. грн.;
4. провести перевірку порушених СБУ оперативно-розшукових справ, у межах яких стосовно народних депутатів У країни проводяться негласні заходи із застосуванням оперативно-технічних засобів;
5. провести перевірку наведеного у даному запиті факту тиску на голову та суддів Київського апеляційного адміністративного суду і вжити вичерпних заходів для забезпечення Їх безпеки і охорони;
6. розгляд даного депутатського запиту провести за участю народних депутатів України в порядку, установленому ст. 15 Закону України «Про статус народного депутата України»;
7. з метою інформування громадськості запросити на розгляд депутатського запиту представників засобів масової інформації.
1. з метою забезпечення безумовного виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.11.08 про визнання незаконним і скасування Указу Президента України від 19.1 0.07 985/2007, яка набрала законної сили, терміново звільнити Тиберія Дурдинця із займаної посади;
2. доручити Генеральній прокуратурі України провести перевірку наведених у даному запиті та доданих до нього матеріалах фактів, що стосуються зловживань службовим становищем, корупційної та контрабандної діяльності Тиберія Дурдинця, та прийняти по кожному з них рішення в порядку ст. 97 Кримінально-процесуального кодексу України;
3. доручити Генеральній прокуратурі України взяти на особливий контроль розслідування порушеної 06.11.08 Головним слідчим управлінням МВС України за ознаками ч. 2 ст. 192 Кримінального кодексу У країни кримінальної справи №2 24-48 по факту заподіяння державному підприємству Іллічівський морський торговельний порт шляхом обману майнової шкоди у великому розмірі, а саме, на суму понад 1 млн. грн.;
4. доручити Генеральній прокуратурі України провести перевірку наведеного у даному запиті факту тиску на голову та суддів Київського апеляційного адміністративного суду і вжити вичерпних заходів для забезпечення їх безпеки і охорони;
5. розгляд даного депутатського запиту провести за участю народних депутатів України в порядку, установленому Законом України «Про статус народного депутата України»;
6. з метою інформування громадськості запросити на розгляд депутатського запиту представників засобів масової інформації.
|
|
|
Логін |
|
|
|
Не зареєструвались? Ви можете зробити це, натиснувши тут. Коли Ви зареєструєтеся, Ви отримаєте повний доступ до всіх розділів сайту.
|
|
|
|