ЇЇ “ВЕЛИЧНІСТЬ”, ЧОПСЬКА БЕЗГОСПОДАРНІСТЬ ! (ФОТО)
12 серпня будівельна галузь України святкує своє професійне свято. Звичайно, це одна із найбільш потрібних професій в нашій країні. Звісна річ, що багато добрих слів у цей день, мабуть, скажуть і чопівчани, які завжди з вдячністю згадують тих будівельників, котрі своєю працею змінили Чоп до невпізнанності. Напевне в пам’яті кожного мешканця Чопа залишилась згадка про “велике” будівництво в нашому місті у 2001-2003 роках, проведене завдяки колишньому міністру транспорту України Г.Кирпі
І навіть в теперішні дні продовжуються будівельні традиції — залізничні будівельники ведуть реконструкцію стадіону “Локомотив». Цього разу чопівчани мають бути вдячні нині чинному керівнику Мінтрансу Й. Вінському, адже до нього у Чопі тривалий час панувало будівельне затишшя. Але мова в цій статті не про це. Порушуючи уставлену традицію, сьогодні ми хочемо акцентувати увагу читачів не на тому, що уже зроблено, а на тому, що тривалий час не робиться. Напевне немає потреби доводити, наскільки актуальною є проблема будівництва житла в Чопі. У всі часи по-різному вирішували це питання. В той період, коли залізниця була основним забудовником в нашому місті, ця важка ноша лягала на їх плечі.
Незважаючи на те, що будівництво велось регулярно, потреба в житлі не зменшувалась. І ось тоді керівники підприємств залізничного вузла Чоп брались за будівництво житла власними силами. Старожили пам’ятають, що в середині дев'яностих років минулого століття, так званим «господарським способом», було збудовано дев’ять житлових будинків в районі вулиці Ново-Загородня.
«Свій» будинок в ті часи розпочала зводити і військова частина, відома в Чопі, як желдорбат». Очевидці стверджують, що будівництво розпочалось активно і в невдовзі було закладено фундамент двоповерхового вісімнадцяти квартирного будинку та зведені стіни першого поверху. Але несподівано будівництво припинилось і ця пауза триває до теперішнього часу. З того часу стіни за висотою чомусь стали значно меншими, а поряд з’явились автомобільні гаражі, господарські прибудови тощо... з подібної цегли.
Звичайно, можна найти обґрунтування припиненню будівництва, але не можна виправдати багаторічну бездіяльність компетентних осіб, які своєчасно не втрутились в цю ситуацію і не змінили вказаного становища. Судіть самі: ні військові командири, ні посадовці мерії, що називається «не вдарили палець об палець», щоб довести до ладу цей довгобуд, який уже має більш ніж десятирічну історію.
Іншим прикладом пануючої безгосподарності в Чопі, можна з впевненістю назвати будівлю колишнього кулінарного комплексу Вокзалу Чоп, розташованого по вулиці Станційна. Ця будівля в такому вигляді, як бачать її щоденно чопівчани, «прикрашає» центр міста уже понад десять років. І знову до цього ніхто не має справи. Міська влада показує пальцем на залізничників, як власників будівель, ті кивають головою на керівництво Львівської залізниці, а останні, напевно, і знати не знають, що в прикордонному Чопі в центрі красується така споруда. Ну і це ще не все. Поряд, на вулиці Головна, 12, також є будівля, яка у минулі часи стала «притулком» не одному чопівчанину. Мова йде про колишній гуртожиток станції Чоп, який уже котрий рік не тільки не приносить користі за призначенням, а навпаки — спотворює місто Чоп вибитими шибками на вікнах і забитими дошками дверми. І тут знову немає відповідального, у всякому випадку він не хоче зголошуватись.
Але і так зрозуміло, що довгобуд по вулиці Ново-Загородня на совісті мерії, яка абсолютно не контролює ці процеси на території міста. Уже давно на місці «довгобуду» міг стояти житловий будинок, збудований на замовлення мерії. Щодо інших двох прикладів, то і цього разу місцева влада опинилась висоті. Владний трикутник: міська рада – керівники підприємств залізничного транспорту (власники будівель) - Львівська залізниця, ніяк не можуть прийти до спільного знаменника і вирішити нарешті долю цих стареньких довгобудів.
А кому це потрібно в першу чергу? Керівництву Львівської залізниці, яке знаходиться за триста двадцять кілометрів від Чопа? Напевне, що ні! Чи може це потрібно чопському меру, який знаходиться за триста метрів від цих споруд? Однозначно, що це мало би бути потрібно, насамперед, меру, але виявляється, що не потрібно! Ось в цьому і криється вся проблема! Адже наведенням ладу, принаймні з цими довгобудами, можна не тільки “прибрати” місто, але й частково вирішити проблему забезпечення житлом в Чопі, якого роками чекають наші городяни.
Непотрібно також забувати, що Україна буде господарем Євро –2012 року і для багатьох європейців перше знайомство з нашою країною розпочнеться саме з Чопа. І не хотілось би, щоб ці споруди створювали перше враження про нашу державу.
Проблема існуючих довгобудів в Чопі сьогодні, як ніколи потребує негайного вирішення. У іншому разі, ці об'єкти з часом, не будуть представляти жодної цінності, окрім землі на якій побудовані. А можливо саме цього дехто і чекає, щоб через придбання за безцінь споруд, отримати право на землю в центрі Чопа.
|